• +40.720.022.530
Fa o programare

Cosul tau

Modifica
  • No products in the cart.

Atunci când nu te simți bine o perioadă  mai lungă de timp, dar această stare nu poate fi explicată de o anumită afecțiune medicală, este posibil să suferi de oboseală cronică. Persoanele care suferă de oboseală cronică spun că activitățile zilnice pe care înainte le puteau face fără probleme, acum le lasă vlăguite de energie. Asociate acestei stări de epuizare pot fi mai multe cauze precum stresul de la job, răcelile frecvente din sezonul rece, alimentația deficitară, tulburări de somn, absența apetitului. 

 

Oboseala cronică este o boală care afectează sistemul nervos, ce poate apărea atât la copii, dar mai ales la adulți. De foarte multe ori, boala se instalează brusc, în general după o răceală sau un episod de traumă fizică sau psihică, precum o intervenție chirurgicală, un accident grav sau despărțirea ori pierderea unui om drag. De asemenea, oboseala cronică poate apărea și ca urmare a unor tratamente medicamentoase (cu somnifere, antihipertensive sau antidepresive) sau a abuzului de substanțe cu risc de dependență. Dar, atenție, nu orice stare de moleșeală este considerată oboseală cronică. 

 

Cum recunoști oboseala cronică

 

Atunci când o persoană se confruntă cu un sistem imunitar scăzut, oboseala obișnuită se poate transforma foarte ușor în oboseală cronică. SOC – Sindromul de Oboseală Cronică este o afecțiune caracterizată de oboseală extremă, care nu poate fi tratată doar prin somn și relaxare. 

În funcție de durata simptomelor putem vorbi despre oboseala recentă (durată mai mică de o lună), oboseala prelungită (mai mult de o lună), oboseală cronică (peste șase luni).

 

Oboseala ca afecțiune are trei componente:

– incapacitatea de a iniția o activitate fizică, percepută ca slăbiciune generalizată a corpului (astenie);

– capacitate redusă de a menține activitatea (fatigabilitate – adică persoanele afectate obosesc mult mai repede decât de obicei și/sau la eforturi mai mici);

– dificultăți de concentrare și instabilitate emoțională (oboseală mintală).

 

Diferența dintre oboseală și oboseală cronică

 

Este important de știut faptul că oboseala nu este același lucru cu oboseala cronică. Oboseala obișnuită este în general un simptom care dispare după somn și relaxare, în timp ce oboseala cronică este o afecțiune, iar persoana în cauză prezintă stări de oboseală nejustificată un timp îndelungat (chiar și peste 6 luni), uneori asociate cu dureri generalizate, tulburări de memorie și de concentrare, precum și somn agitat.

oboseala cronica

Deși cauzele oboselii cronice sunt incerte, fiind o reacție a organismului la stimulii unor factori externi cât și interni, există câteva simptome cărora ar trebui să le acorzi maximă atenție:

– Pierderea memoriei și a puterii de concentrare;

– Insomnie sau tulburări ale somnului care îți periclitează stilul de viață;

– Dureri musculare;

– Dureri de cap frecvente;

– Somn ineficient.

 

Multe persoane care suferă de oboseală cronică renunță la stilul normal de viață, evită orice formă de socializare și în cazuri foarte grave ajung chiar incapabili de a avea grijă de simple responsabilități cotidiene. Din păcate, deseori persoanele din jur nu reușesc să înțeleagă gravitatea situației, confundând-o cu o stare normală de oboseală.

 

Cum poți preveni oboseala cronică: 5 remedii care te pot ajuta

 

În primul rând, oboseala trebuie înțeleasă ca fiind normală dacă este tranzitorie, suportabilă, explicabilă în contextul de viață pe care îl ai. În astfel de situații, odihna și relaxarea permit recuperarea completă. Deși nu există o soluție clară care trebuie abordată în cazul oboselii cronice, o combinație între următoarele remedii pot aduce o ameliorare substanțială a calității vieții: 

1. Schimbă-ți stilul de viață. Dacă ai observat că atunci când te supui unui stres major corpul tău începe și se resimte, încearcă să limitezi pe cât posibil solicitarea fizică și nervoasă, să eviți stresul psihologic. Trebuie să înveți treptat să îți gestionezi corect energia pentru activități vitale de acasă sau de la serviciu, în același timp eliminând activitățile de o importanță mai scăzută.

 

2. Mergi la masaj de relaxare. Masajul poate fi cel mai bun răspuns la stres, după o perioadă aglomerată. În societatea de azi, aproape orice persoană se confruntă cu perioade de stres, motiv pentru care programarea unei ședințe de masaj de relaxare poate fi primul pas pe care să îl faci în vederea înlăturării stresului și a oboselii. Masajul de relaxare este în esență o terapie manuală menită să îmbunătățească starea de bine a persoanei masate deoarece printre efectele importante se numără relaxarea musculaturii corpului și creșterea endorfinelor din corp. 

masaj de relaxare

3. Adoptă o dietă alimentară sănătoasă. Pentru a beneficia de cât mai multă energie, este nevoie să incluzi în dieta ta zilnică anumite alimente, în special cele care accelerează metabolismul şi menţin constant nivelul de energie. Cele mai importante substanţe nutritive necesare în producerea de energie sunt vitaminele B, care se găsesc în numeroase alimente precum nuci, fistic, fasole, porumb, cereale, drojdie de bere. Lipsa acestor vitamine stă adesea la baza unei funcţionări necorespunzătoare a glandei suprarenale, fapt ce determină căderi bruşte ale nivelului de energie. 

 

4. Mergi la ședințe de psihoterapie. Schimbând modul în care gândești și reacționezi în legătura cu oboseala cronică, vei avea sentimentul că tu ești cea care deține controlul în ceea ce ți se întâmplă. Statistic vorbind, în peste jumătate dintre cazurile de pacienți cu oboseală cronică apare și o formă de depresie. Oboseala cronică poate duce uneori la depresie sau tulburări de anxietate, însă împreună cu psihoterapeutul vei descoperi modalități de a face față simptomelor și vei putea evita astfel de probleme.

 

5. Călătorește. Se spune că oamenii care călătoresc des sunt mai sănătoşi şi mai fericiţi. Iar această concluzie este reliefată de zeci de studii făcute în ultimii ani pe mii de persoane. Călătoriile sunt și un stimul inedit pentru capacităţile cognitive, stimularea creativității, precum și un bun supliment pentru sănătatea creierului. Efectul este produs datorită situaţiilor și experienţelor noi la care sunt expuși călătorii și a activităţilor care le pun în mișcare „rotiţele” creierului. 

Te așteptăm la o consultație gratuită sau la un tratament estetic potrivit tipului tău de ten!

În perioada rece, când organismul este mai vulnerabil, este recomandat să acorzi mai multă atenție odihnei și relaxării, pentru a-ți menține un nivel de energie optim. Pe lângă alegerea unor alimente sănătoase și bogate în vitamine, este necesar să-ți faci timp pentru activități fizice, pentru ședințe de masaj periodice, pentru a preveni și combate oboseala profesională, fizică și intelectuală.

1 Comment
  1. […] Blog / 27 februarie 2020 Semne de oboseală cronică și că […]

Comments are closed.