• +40.720.022.530
Fa o programare

Cosul tau

Modifica
  • No products in the cart.
Retenția de apă în organism, cum apare și cum o facem să dispară?

Corpul uman este format din aproape 70% apă care se găsește în mare parte în mușchi și organe. Apa are un rol deosebit în toate procesele organismului, fără ea substanțele reziduale ale corpului ne-ar intoxica pentru că nu ar putea fi eliminate. Dar, în momentul în care apa din organism nu se drenează în mod corespunzător de sistemul limfatic, apa care se află deja în țesut rămâne acolo, nefiind eliminat. Acest fenomen se numește retenție de apă sau edem

 

Senzația de balonare și fluctuațiile în greutate sunt câteva dintre efectele retenției de apă. Retenția de apă este mai des întâlnită în cazul femeilor, decât al bărbaților, pentru că adesea este asociată cu excesul de estrogen, hormonul feminin. Umflăturile apar în anumite părți ale corpului, cel mai des fiind afectate picioarele, mâinile, sânii și zona feței. 

 

Cum îți dai seama că suferi de retenție de apă

 

Sângele transportă substanţele nutritive şi oxigenul la toate celulele corpului, limfa în schimb are rolul de a prelua toxinele şi de a le elimina, păstrând astfel „curăţenia“ în organism. În limfă se afla o cantitate mult mai mare de apă decât în sânge, de aceea un sistem limfatic lent va duce în timp la retenție de apă precum și la apariția altor afecțiuni. Mai mult, provocarile legate de stilul de viață, dieta, dezechilibrele hormonale pot duce la inflamații cronice și acumulare de lichid limfatic în țesuturi.

Îți dai seama că suferi de retenție de apă în organism dacă ai următoarele simptome:

 

– Senzație de balonare;

– Picioare, mâini și degete umflate;

– Aspectul ,,pufos” al abdomenului, feței și șoldurilor;

– Articulații rigide;

– Fluctuații în greutate.

Retenția de apă în organism, cum apare și cum o facem să dispară?

De ce apare retenția de apă

 

În unele cazuri, retenția de apă poate fi simptomul unor afecțiuni grave precum afecțiunile cardiovasculare, bolile de rinichi sau de ficat, în altele doar obiceiuri alimentare greșite. Iată care sunt principalele cauze ale retenției de apă:

 

Consumul de alimente bogate în sare. Sarea favorizează retenţia de apă, de fluide în general, aşa că redu consumul de sare sau alege alimentele cu conţinut scăzut de sodiu.

Afecțiuni cardiace. Când inima nu mai funcţionează cum trebuie, organismul reţine lichide şi creşte volumul sângelui. Astfel, venele se congestionează, ficatul se măreşte, iar apa se acumulează fie în abdomen, fie în ţesuturi.

Căldura excesivă. Perioada verii este specifică retenției de apă deoarece vasele sanguine se dilată punând presiune pe cele limfatice, îngreunând astfel circulația limfei.

Sedentarismul. Lipsa de mișcare favorizeaza retenția de apă și implicit umflarea picioarelor. Este esențial să faci zilnic mișcare fizică pentru a-ți menține greutatea normală și pentru a evita acumularea de kilograme în plus. 

Administrarea anumitor medicamente. S-a observat în urma studiilor că anticoncepționalele, medicamentele pentru tensiunea arterială și corticosteroizii au fost asociate cu retenția de apă.

Probleme ale ficatului. Edemele pot apărea şi la persoanele care au probleme cu ficatul, când acesta nu mai produce anumite tipuri de proteine, dar şi când există afecţiuni pulmonare, precum emfizemul.

Sarcina sau perioada menstruației. Retenţia de apă poate să apară şi la femeile gravide, spre sfârşitul sarcinii, din cauza dezechilibrelor hormonale sau în perioada menstruației, însă acestea sunt doar cauze temporare.

 

Cum poți preveni retenția de apă

 

Ca în orice problemă medicală, perevenția este măsura cea mai importantă dacă vrei să-ți menții organismul sănătos. Retenția de apă poate fi prevenită dacă urmezi obiceiuri ale unui stil de viață sănătos:

 

1. Hidratează-te optim

 Știm că la prima vedere pare ciudat sfatul să bei apă ca să elimini apă, însă organismul are nevoie de apă proaspătă, pentru a primi oxigenul necesar în reînnoirea proceselor celulare. Apa este esențială în pomparea sângelui către inimă și în transportul oxigenului la nivelul întregului corp, în plus apa funcționează „vidanjorul” organismului și ea este cea care duce substanțele toxice către ficat și rinichi pentru a fi neutralizate și eliminate. Cum îți dai seama că ai consumat suficientă apă? Verifică aspectul urinei, care trebuie să fie diluată, deschisă la culoare, cu un miros cât mai slab. Daca nu bem apă suficientă, organismul va stoca apa existentă și nu o va reînnoi, fenomen care favorizează retenția.

 

2. Mănâncă mai puțină sare

Dacă una dintre cauzele apariției retenției de apă este consumul de sodiu, soluția pentru a preveni retenția de apă este tocmai evitarea acestui aliment. O mare parte din sarea pe care o mâncăm provine de la alimentele procesate, cum sunt sosurile, snacksurile şi chiar şi pâinea. Alege, în schimb, alimente proaspete bogate în fibre așa cum sunt fructele, legumele şi cerealele integrale.

 

3. Fă mișcare

Pentru a preveni în special umflarea picioarelor, practică un sport sau fă zilnic mișcare. O jumătate de oră de alergat sau practicarea unui sport cu regularitate vor ajuta muşchii şi vasele de sânge să funcţioneze normal. Exercițiile fizice efectuate zilnic, dar și mersul pe jos, îmbunătățesc circulația sângelui în întreg organismul.

 

4. Mergi la masaj de drenaj limfatic

 Masajul de drenaj limfatic se bazează pe tehnici manuale cu scopul de a facilita eliminarea lichidelor în exces prin stimularea circulației limfei. Masajul de drenaj limfatic are și efect detoxifiant, deoarece stimulează circulația sanguină. Sistemul limfatic este drenat prin masaj și prin aplicarea presiunii controlate asupra zonelor corpului care rețin ușor apă. Măsurătorile efectuate înainte și după de efectuarea masajului  de drenaj limfatic confirmă reducerea în circumferință a taliei sau coapselor, tocmai datorită eliminării apei din țesuturi.

 

5. Evită hainele foarte strâmte

 Poate că îți place să porți haine mulate, strâmte pe trup, însă acestea favorizează retenția apei în organism. Poţi reduce neplăcerile cauzate de retenția de apă renunţând la colanţi și jeans foarte mulați, purtând încălţăminte comodă şi dresuri cât mai elastice.

 

Suspendarea picioarelor pe durata nopții, pentru a îmbunătăți circulația sângelui la nivelul membrelor inferioare poate fi de asemenea de ajutor în retenția de apă. Dacă însă ești o persoană ocupată, masajul de drenaj limfatic poate fi soluția perfectă pentru tine. Te așteptăm în cadrul salonului nostru STROP Concept pentru o ședință de masaj de drenaj limfatic profesionist, cu rezultate uimitoare!