• +40.720.022.530
Fa o programare

Cosul tau

Modifica
  • No products in the cart.
tratament facial

Orice final de săptămână, final de lună sau final de an, vin la pachet cu mult stres după multe ore de muncă. Ritmul alert în care am ajuns să trăim, pentru a realiza cât mai multe într-o zi, presiunile emoționale și fizice la care suntem supuși zilnic, în familie, la serviciu, în societate, dau naștere unor tensiuni care, cu timpul, se acumulează și duc la stres. Iar, după cum se știe, stresul este implicat în apariția și evoluția multor boli. 

Pentru a putea preveni îmbolnăvirea și pentru a ne recăpăta starea de liniște interioară de care orice om are nevoie pentru a fi în echilibru, avem nevoie să ne relaxăm. În primul rând, pentru a te putea relaxa trebuie să spui STOP la toate situațiile care te îngrijorează și mai apoi să găsești metoda sau metodele de relaxare care funcționează cel mai bine pentru tine.

 

Noi îți propunem 10 metode de relaxare pentru corp și minte cu efect imediat:

 

1. O ședință de masaj

 

În timp, stresul se acumulează și ajunge să afecteze organismul din mai multe privințe. Un masaj de relaxare poate ajuta la eliberarea senzației de tensiune și poate induce o stare de liniște. Tehnicile de masaj făcute de un specialist profesionist în care se utilizează loțiune și mișcări specifice are rolul de a relaxa musculatura și detensiona corpul. Rezultatul acestui masaj este de asemenea și stimularea circulației sanguine care înseamnă o mai bună oxigenare a întregului organism.

Bețele de bambus se utilizează prin tapotarea întregului corp cu scopul de stimulare a circulației sângelui, a detoxifierii și pentru relaxare. Masajul de relaxare cu bețe de bambus asigură vibrații în corp, bătăile fiind ușoare și efectuate în ritm constant timp de câteva secunde. Aceste vibrații se răspândesc în tot corpul și ajută la deblocarea punctelor de acupunctură și presopunctură. 

De asemenea, pietrele calde, vulcanice, pot fi folosite în masajul de relaxare deoarece îmbunătățesc terapia, fiind utilizate mai ales pentru mușchii contractați. 

2. O jumătate de oră de mișcare fizică

 

Indiferent dacă intri pe un teren și practici un sport, dacă mergi la o sală de fitness sau faci o simplă plimbare în natură, această activitate fizică activează endorfinele. Endorfinele sunt substanțele chimice din creier responsabile cu starea de bine, cu relaxarea corpului. De aceea, este important să găsești timp regulat în fiecare săptămână și o activitate fizică preferată, ca alergarea sau yoga, pentru un corp și o minte sănătoase.

 

3. Plimbare în natură

 

Shinrin-yoku a devenit în Japonia o metodă foarte populară de a controla stresul.  Shinrin-yoku poate fi tradus prin „baie de pădure”, cu sensul de a te armoniza în atmosfera pădurii. Altfel spus, în timpul unei plimbări prin pădure te bucuri de aer proaspăt, mirosuri, culori, forme, vegetație, sunete de păsări, ambianță relaxantă. Un fel de aromaterapie în mijlocul naturii, pădurii. Fie că e pe malul mării sau în mijlocul unei păduri, o plimbare în aer liber și curat oferă un boost instant stării de spirit. 

 

4. O cană cu ceai fierbinte

 

Ceaiul de mușețel este favoritul tradițional pentru calmarea minții și reducerea stresului. Și ceaiul verde este benefic în relaxare, chiar dacă este considerat băutură cu efect energizant, datorită nivelului de teină pe care îl conțin. Ceaiul verde are un efect relaxant asupra stării mentale și fizice, beneficiu de care avem din ce în ce mai multă nevoie din cauza stilului de viață stresant cu care ne întâlnim tot mai des. Chiar s-a demonstrat că persoanele care au băut cu regularitate ceai verde au înregistrat valori ale cortizolului mai mici, iar senzația de relaxare s-a instalat după 6 săptămâni de la situațiile stresante, față de cei care au consumat o băutură placebo.

5. Dormi mai mult

 

Un somn odihnitor este esențial pentru ca organismul să-și regenereze țesuturile. O oră în plus de somn, culcatul mai devreme sau chiar un pui de somn rapid în weekend te pot face sa te simti mai bine, mai ales atunci când nu ai o stare de spirit foarte bună.

 

6. Fă o baie aromată

 

Nimic nu se compară cu o baie fierbinte în cadă, mai ales dacă adaugi sare de baie și câteva picături de ulei esențial. Aprinde câteva lumânări și pune o muzică de relaxare pentru a crea o experiență spa chiar în propria baie. 

 

7. Practică un hobby

 

Practicarea unui hobby ar aduce cu el multiple beneficii în viața unei persoane, printre care reducerea stresului. Un prim pas în căutarea unui hobby, ar fi să îți faci o listă cu tot ceea ce îți place, te interesează, te motivează, te mulțumește și te relaxează, iar apoi să te gândești la activități apropiate de interesele tale. Păstrează-ți un pic de timp pe săptămână pentru a picta, a dansa sau a face ceea ce te face sa te simti bine.

 

8. Ascultă muzică de meditație

 

S-a demonstrat științific că muzica poate calma bătăile inimii, de aceea instinctiv mamele le cântă pruncilor. După o zi tensionată, câteva minute de muzică fac minuni. La fel şi după perioadele mai dificile, muzica este o formă de terapie care ne poate face mai optimişti. Așa încât, atunci când lucrurile se înrăutățesc, când te simți copleșit, fă-ți un obicei din a asculta muzică de relaxare sau de meditație care se bazează pe sunete inspirate din natură. La fel de potrivită este și muzica clasică. Cercetările efectuate în acest sens arată că ascultarea timp de 30 de minute de muzică clasică poate produce efecte calmante echivalente cu administrarea de sedative.

9. Practică exerciții de respirație

 

Concentrează-te exclusiv pe respirație. Inspiră adânc timp de 3 secunde, umpleți plămânii cu oxigen proaspăt, ține aerul în plămâni timp de 5 secunde, numărând în tot acest timp. Eliberează aerul treptat, nu tot deodată, expiră timp de 3 secunde sau mai mult până scoți tot aerul din piept. Repetă acest exercițiu de câteva ori, până simți că ai mai redus din starea de agitație.

 

10. Vizionează ceva amuzant

 

Râsul îți poate induce o bună dispoziție, calm, relaxare, o stare de bine generală, eliminând tensiunile lăuntrice. Studiile demonstrează că dacă zâmbim, chiar și fără motiv, mintea noastră înregistrează un semnal pozitiv, contribuind la schimbarea în bine a dispoziției. Așadar, atunci când ai nevoie de un impuls de amuzament, vizionează o comedie, filmulețe cu animale haioase, citește bancuri sau întâlnește-te cu acei prieteni cu care știi că vei râde mult.

 

Lipsa relaxării, încordarea prelungită, tensiunea permanentă a mușchilor duc la apariția stresului și ulterior la apariția multor probleme de sănătate precum: furie, anxietate, atacuri de panică, depresie, imagine de sine scăzută, probleme dermatologice, probleme digestive, diabet, probleme cardiace și circulatorii, infertilitate, insomnie etc. 

 

Puterea de a schimba acest lucru stă în tine, așadar dacă vrei să începi cu dreptul anul nou, te așteptăm în cadrul salonului STROP Concept la un strop de tihnă și relaxare!